מבט על הבריכה סגורה בשעות הערב-וילה ספרטה

נופש משפחתי בצפון עם בריכה מחוממת בימי קורונה.איך עושים את זה?

נופש משפחתי בצפון בוילה עם בריכה מחוממת בימי קורונה. איך עושים את זה?

חופשה משפחתית המשלבת יציאה מהשגרה, עם בילוי בחברת בני משפחה אהובים היא אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודדות עם אתגרי התקופה. שרון גיגי, ממתחם הנופש 'וילה ספרטה', מסביר איך אפשר לצאת לנופש משפחתי מהנה ובטוח, בוילות בצפון, גם בימי קורונה.

 לא סוד שתקופת הקורונה, מציבה בפני משפחות לא מעט אתגרים. בין אם מדובר בהתמודדות עם שהייה משותפת של הורים בחל"ת וילדים שלומדים בזום, ובין אם בגעגועים לבני משפחה אהובים שהמגבלות והסגרים הפכו את המפגשים איתם לאירועים נדירים. אחת הדרכים המהנות להתמודד עם אתגרי התקופה היא חופשה משפחתית מפנקת. כדי להבין איך עושים את זה, שוחחנו עם שרון גיגי ממתחם הנופש 'ספרטה' במושב עין יעקב 'בגליל המערבי, המתמחה באירוח משפחות גדולות. 

גיגי, שמאחוריו ניסיון של למעלה מעשרים וחמש שנים בתחום האירוח ובתפקידי ניהול בכירים בענף המלונאות והאירועים, מנהל כיום מתחם נופש מרשים, הכולל אחד עשר חדרי שינה, שמונה מהם בוילה מפוארת, לצד שלוש בקתות מהודרות הממוקמות בסמוך. משפחות המעוניינות להתארח במתחם, ישמחו לדעת כי הוא מסוגל להכיל בנוחות מרבית עד ארבעים איש. וכשאנחנו מדברים על נוחות מרבית אנחנו מתכוונים ל: מטבחונים מאובזרים, לג'קוזי ספא, למשלוחי מזון עד הוילה, אינטרנט אלחוטי, חניה ל-12 מכוניות, בריכת שחייה מגודרת ושלל פינוקים לכל המשפחה. 

לפני שמתחילים, ספר לנו על המתחם 

"מתחם 'ספרטה' נפתח בשנת 2017 בהשקעה של 1,000,000 מיליון ₪" מספר גיגי. "הכנסת אורחים היא חוויה שצרובה בזיכרון שלי בזכות אימי ז"ל, ושהפכתי למקצוע ולדרך חיים. המתחם שלנו תוכנן והוקם אך ורק עבור משפחות עם ילדים. אנחנו מארחים בו כ-2000 איש בשנה ממוצעת, ומספקים חדרים בגדלים שונים ותשתיות שיכולות להכיל בנוחות ורווחה את כל בני המשפחה: מהמיטות והמזרנים, דרך חדרי הרחצה ועד לבריכת השחייה, המטבחים המצוידים והשטחים הציבוריים. הכול כדי להעניק לאורחים חוויה מדהימה בלי נפילות, ולקבל מהם בסופו של דבר ציון 100 עגול." 

איפה נמצא עין יעקב?  

"עין יעקב הוא מושב בלב הגליל המערבי, שכחצי מהמשפחות החיות בו הן דתיות מסורתיות. הוא נמצא במרחק עשר דקות נסיעה מחוף הים והמסעדות של נהריה, רבע שעה ממעלות ואגם מונפורט, ועשרים וחמש דקות מקברי הצדיקים בצפת. כמו לא מעט מושבים באזור, גם כאן מתמחים בחקלאות ובאירוח." 

איך עוברים עליך ימי הקורונה?  

"כאחד ממתחמי הנופש למשפחות המובילים באזור הצפון, העבודה נמשכת כמעט כרגיל. אנחנו שומרים בקפידה על תקנות משרד הבריאות וממשיכים לארח משפחות וקבוצות גדולות, ממש כמו בימים שלפני הקורונה. אנו שמים דגשים, ברוח התקופה ובהתאם לתקנות, על ניקיון החדרים והשטחים הציבוריים, הצבנו עמדות חיטוי כנדרש, וכולנו התחסנו לפי הנחיות "התו הירוק" וחותמים על הצהרת בריאות מדי יום. בקיצור: אנחנו עושים כל מה שנדרש בתקנות התו הסגול ו/או התו הירוק להפעלת צימרים, כדי להבטיח לאורחים שלנו חופש משפחתי מהנה ובטוח. 

מה השוני של ימי הקורונה מימי שגרה? 

"מעבר להקפדה השוטפת על תקנות משרד הבריאות והקפדה שלנו לקבל אורחים רק לפי הנחיות "התו הירוק" והוראות משרד הבריאות והממשלה, אנחנו במתחם 'ספרטה', מרגישים שהתפקיד שלנו בתקופה זו, משמעותי יותר מאשר בשגרה. משפחות גדולות שמתקשות להיפגש ולבלות יחד כמו בימים שלפני הקורונה, מוצאות את הפתרון אצלנו. כל בני המשפחה ישנים, אוכלים, שוחים בבריכה, מטיילים באזור ונהנים מהשהיה המשותפת, שדווקא בימים אלה הם זקוקים לה יותר מכל. ואנחנו גאים שיש לנו את האפשרות להעניק להם את החוויה הזו." 

מה מציע המתחם למשפחות גדולות? 

"מעבר לאפשרות להתנתק משגרת היום יום, להתגבש כמשפחה ולהוסיף דפים מדהימים לספר הזיכרונות המשפחתי, וילה ספרטה מציעה למשפחות גדולות, מספר יתרונות שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר: קומת כניסה בשטח של 75 מ"ר עם שני מטבחים מצוידים עד לרמת הטבליות למדיח הכלים, המאפשרים ארוחות משותפות של 35 איש בחלל ממוזג. מתחם הבילוי החיצוני הענק כולל הבריכה,בשטח 190 מ"ר, מוגן ברשתות נגד מעופפים, ונסגר הרמטית בחורף, כדי שהאורחים יוכלו לעבור מהווילה לבריכה, "בלי להתקרר." כמובן שבריכת השחייה היא מגודרת ונעולה, מחוממת ומקורה בימי החורף. בריכת השחייה שלנו היא 7 מ' * 3 מ' ויש לה מדרגות כניסה למים עבור הקהל המבוגר (לכניסה ויציאה נוחה ובטוחה מהמים) וגג נפתח חשמלי OPEN SKY למי שאוהב שמש לשיזוף,וכמובן, במת שיזוף ופנאי להורים(להשגחה על הילדים בזמן השהייה בבריכה)

"בנוסף אנחנו מקפידים במיוחד על רמת התחזוקה והניקיון, במהלך השהייה עצמה – כמו שמקובל בעולם המלונאות, באמצעות צוות מקצועי ומיומן, האחראי, בין השאר, על החלפת מגבות, חידוש מלאי חומרי הניקוי ועוד. אנחנו מציעים גם שירות סופרמרקט און ליין במחירים סיטונאיים. האורחים מזמינים מראש באמצעות הרשת, ומקבלים את המוצרים ישירות ביום בו הם מגיעים, בלי לצאת מהמתחם. כך שלמעשה, פרט לבגדים להחלפה ומצב רוח טוב, אנחנו דואגים לכל הצרכים שלהם בזמן שהותם במתחם."  

גם כשמדובר באירועים מיוחדים? 

"בהחלט. משפחות גדולות רבות מנצלות את ההזדמנות לשהייה משותפת, לחגיגה של ימים משמעותיים. בין אם מדובר בימי הולדת או ימי נישואין של בני המשפחה הבוגרים, ובין אם בחופשות בר מצווה הכוללות עליה לתורה בבית הכנסת הסמוך. הניסיון, הידע והקשרים שרכשתי בתחום האירועים, מאפשרים לי להעניק לכל משפחה, מעטפת מלאה של שירותים וספקים: בלונים, אטרקציות, משחקים, שפים פרטיים, לימוזינות מפוארות, צלמים, מעצבי מצגות וכל מה צריך כדי שהאירוע במתחם 'ספרטה' יהיה מיוחד באמת." 

מה אפשר לעשות באזור? 

"נכון, רוב האורחים שלנו מעדיפים להתפנק בבריכה המחוממת ולבלות בחדרים או במרחבים הציבוריים, אבל המיקום שלנו, בין אגם מונפורט, שמורת נחל בצת, חוף נהריה והגן הלאומי יחיעם בדרום, הוא נקודת יציאה מעולה לטיולים באזור הגליל המערבי ואטרקציות לכל המשפחה. בימים כתיקונם פועלות באזור גם לא מעט מסעדות, שחלקן פועלות גם כיום במסגרת של משלוחים או איסוף עצמי." 

כיצד אתם מקפידים על כללי משרד הבריאות? 

"למרות שנכון לכתיבת שורות אלו,אין חובה,ועם זאת-אנחנו מקבלים אורחים לפי נהלי התו הירוק: מחוסנים בפעם השניה ו/או מחלימים ו/או בדיקת קורונה שלילית עד 72 שעות לפני האירוח. כמובן כשהאורחים מגיעים אנחנו מבקשים הצהרת בריאות ובדיקות חום לפני הגעה, ועמדות חיטוי בצימרים ובוילה. את המים בג'קוזי אנחנו מחליפים לאחר כל אירוח, הבריכה המחוממת מבוקרת באמצעות מחשב מיוחד לשמירה על חיטוי וסטריליות, והצוות כולו מחוסן ו/או עובר בדיקות קורונה פעם בחודש באופן יזום. זו הבריאות של האורחים שלנו ואנחנו מחויבים לשמור עליה". 

מה התחזית שלך לחודשים הקרובים בתחום התיירות? 

"ענף התיירות הוא אחד הענפים שהכי הושפעו ממגיפת הקורונה והתקופה הקרובה לא תהיה קלה מן הסתם לעוסקים בענף התיירות והאירוח. אני יכול להבטיח שאנחנו נמשיך לארח משפחות גדולות, ברמה הגבוהה שמאפיינת את וילה ספרטה, תוך הקפדה מלאה וחסרת פשרות על נהלי משרד הבריאות." 

מה המסר שלך למשפחות שחוששות לצאת לנופש בימי קורונה?  

"החשש מובן לחלוטין, אלה אינם ימים רגילים. מצד שני, אם חיי היום יום נמשכים כמעט כתיקונם אין סיבה שלא לצאת לנופש משפחתי. לפני שאתם סוגרים חופשה, נסו לברר את רמת השמירה על הנהלים. האורחים שלנו מבינים שהעמידה הקפדנית בדרישות ובתקנות, חיונית לבריאות שלכם, שלנו ושל האורחים הנוספים, ורק היא מאפשרת לנו להמשיך לארח בביטחון." 

לקראת סיום, שרון מעניק לנו עוד טיפ לבחירת מתחם נופש איכותי. "תשאלו האם הבעלים גר במקום" הוא אומר. העובדה שהבעלים לא גר במקום, במיוחד אם הם מלווים בתעודת מלונאי, מעידים על כך שהאירוח הוא חלק בלתי נפרד מחייהם, ושהם לא מתייחסים אליו כאל עיסוק נוסף, ומבטיחים לדברי גיגי, רמת תחזוקה גבוהה, שירות איכותי והקפדה חסרת פשרות כל הכללים והנהלים. "הלקוחות הם הנכס האמיתי שלנו" הוא אומר, "אסור לנו להפסיד אותם, בגלל פגמים בשירות, במבנה או בציוד, ואנחנו נעשה הכול כדי להפוך אותם ללקוחות חוזרים". 

רוצים עזרה והכוונה…דברו איתנו…גם אם אתם לא אורחים שלנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0 שאלות
שכדאי שתתכוננו אליהם, כדי להבטיח שהשיחה שלנו תצליח. הזמן של כולנו חשוב ואנו מצפים לשיחה כיפית ומשמעותית שבסופה תוכלו לקבל החלטה חיובית ולהגיע להתארח אצלנו. יש לנו פתרון מדהים עבורכם , ועם זאת, אנחנו לא מתאימים לכולם. אנו מציעים ,"שתקחו את הזמן בנחת" ותתעמקו במיוחד במה שכתבו האורחים שהיו אצלנו, ותקראו איזה תוצאות וחוויות מדהימות היו להם...אתם תגלו שיש לכם בעיות דומות, ובטוחים, שתמצאו שם תשובות לשאלות שאפילו "לא חשבתם לשאול".
1. הקדשת קצת זמן והכנת רשימה כתובה של קריטריונים ונושאים שחשובים עבורך, כדי שתוכל לקבל,  החלטה נכונה ומדוייקת עבורכם?
2. בסוף בסוף…כנראה שיעלו לגמר 2 מתחמי נופש שרלוונטים עבורכם, וסביר להניח, ששניהם יפים עם ביקורות מדהימות ומחיר דומה…לפי מה תבחר/י?
3. מה המחיר שכרוך בהחלטה -אולי לא לעשות כלום? אולי לצאת ליד נחל עם כל המשפחה…קצת על האש ולצחוק…ובזה נגמר הסיפור? 

עדיף להיות אגדה בחייך מאשר סיפור עבר...לא?